Op werkdagen vóór 17:00 besteld, volgende dag order verwerkt | Gratis verzending vanaf €35,-

Verzending, Retournering & Garantie Policy - Flumo

Laats gewijzigd op: 8 april 2025

Verzending

Bij Flumo doen we er alles aan om je bestelling zo snel en duurzaam mogelijk bij je thuis te krijgen. Hieronder lees je hoe we dit aanpakken.

Verwerking & levertijd

  • Bestellingen die op werkdagen vóór 17:00 uur worden geplaatst, worden dezelfde dag nog ingepakt.
  • De gemiddelde bezorgduur is 1 tot 2 werkdagen, afhankelijk van de bezorgdienst en drukte bij de vervoerders.
  • De gemiddelde verwerkingstijd is 1 tot 3 werkdagen voor producten die op voorraad zijn.

Duurzame verpakking
We verzenden je bestelling in FSC-gecertificeerd karton, zonder onnodige plastic verpakkingen. Zo zorgen we ervoor dat je pakketje zo min mogelijk impact heeft op het milieu.

Bewuste keuzes in logistiek en bezorgdiensten

Leveringen plannen we zo slim mogelijk in, zodat we transportbewegingen minimaliseren en de impact op de natuur beperken.

We werken samen met DHL en PostNL. Welke bezorgdienst we kiezen, hangt af van de grootte van je bestelling en het aantal pakketten dat we op dat moment versturen. Zo zorgen we ervoor dat jouw bestelling op de meest efficiënte manier bezorgd wordt.

Kosten verzending

De pakketten worden verzonden met een vast tarief van €4,95 tot een bedrag van €35,00. Wij bieden gratis verzending aan vanaf €35,00.

Retourneren (zie adres onderaan deze pagina)

De producten die we verkopen bij Flumo zijn zo duurzaam mogelijk geselecteerd, verpakt en verzonden. Toch niet helemaal tevreden met de ontvangen artikelen? Het terugsturen van artikelen is bij ons geen probleem. Bij Flumo zoeken we graag samen naar een oplossing.

  • 14 dagen bedenktijd
  • Terugbetaling binnen 10 dagen
  • Een beschadigd product ontvangen? Verkeerd product ontvangen? Of gewoon retourneren?

Beschadigd product ontvangen?

Heb je een beschadigd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice via e-mail: [email protected] en stuur een foto mee ter verduidelijking. Na controle sturen we je kosteloos een vervangend product. In sommige gevallen vragen we je om het beschadigde product terug te sturen voor verder onderzoek. Dit gebeurt altijd in overleg, alleen bij beschadigde producten betalen wij de kosten van retournering.

Verkeerd product ontvangen?

Ook al doen we ons uiterste best, er kan altijd iets misgaan. Heb je een verkeerd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice via e-mail: [email protected]Wij houden van structuur en zouden klanten willen vragen volgens het volgende template contact met ons op te nemen mocht er een verkeerd product ontvangen zijn:

Template: Verkeerd product ontvangen

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – 

Onderwerp: Verkeerd product ontvangen – [ordernummer]

Beste Flumo,  
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Hieronder de details van mijn bestelling:  Ordernummer: [Vul hier je ordernummer in]  
Besteldatum: [Vul hier de besteldatum in] 
Product(en) verkeerd ontvangen: [Vul hier het product of de producten in]  
Product(en) die ik had moeten ontvangen: [Vul hier het product of de producten in]

Het product is nog in originele verpakking en ongebruikt / Ik heb het product geprobeerd en wil het toch retourneren (*maak een keuze*/ *verwijder de tekst die niet van toepassing is*).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

[Vooraam] [Achternaam]

 – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

!Zonder de benodigde informatie kunnen we je niet helpen!

Na beoordeling van jouw mail, sturen je zo snel mogelijk het juiste product toe. Indien van toepassing kiezen we of we de retourkosten vergoeden en verzenden we het juiste product kosteloos. In sommige gevallen kunnen we in overleg er ook voor kiezen om het bedrag terug te storten om zo het milieu minder te belasten, mocht de klant het daarmee eens zijn.

Ruilen

Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je een ander product? Stuur het ontvangen artikel retour en plaats een nieuwe bestelling.

Let op: Producten die niet geretourneerd kunnen worden

Sommige artikelen vallen buiten het herroepingsrecht, zoals:

  • Hygiënische producten waarvan de verzegeling na levering is verbroken (bijv. ondergoed, scheermesjes, tampons).
  • Gepersonaliseerde of op maat gemaakte producten.
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
  • Digitale content die direct is geleverd en waarvoor je expliciet hebt ingestemd met het verlies van het herroepingsrecht.

Overige retourvoorwaarden:

  • Je krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten terug bij onbeschadigde ongeopende producten. Alleen de retourkosten zijn voor eigen rekening (circa €4-7, afhankelijk van de vervoerder).
  • Retourneren kan alleen in originele staat en verpakking.

Retour aanmelden

Om een retournering aan te melden, neem contact met ons op via [email protected]. Wij houden van structuur en zouden klanten willen vragen volgens het volgende template de retournering aan te melden:

Template: Retournering aanmelden

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – 

Onderwerp: Retour – [ordernummer]

Beste Flumo, 
Ik wil graag een product retourneren. Hieronder de details van mijn bestelling:  Ordernummer: [Vul hier je ordernummer in] 
Besteldatum: [Vul hier de besteldatum in] 
Product(en): [Vul hier het product of de producten in] 
Reden van retour: [Bijv. verkeerd besteld, niet naar verwachting, beschadigd ontvangen]

Het product is nog in originele verpakking en ongebruikt / Ik heb het product geprobeerd en wil het toch retourneren (*maak een keuze*/ *verwijder de tekst die niet van toepassing is*).

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

[Vooraam] [Achternaam]

 – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

!Zonder de benodigde informatie kunnen we je niet helpen!

Bedrag terugstorten

Wij storten het bedrag binnen 10 dagen terug nadat wij de retournering hebben ontvangen, mits het product in goede staat retour is ontvangen.

Indien het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig, kunnen we een waardevermindering doorberekenen. Behandel het product dus zorgvuldig en zorg voor een goede verpakking bij het retourneren.

Garantie

Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Sommige producten hebben ook een fabrieksgarantie. Deze doet niets af aan de wettelijke garantie.

Ons retouradres

Flumo – Retourneren

Goorseweg 30
7468 SJ Enter
Nederland

Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via de klantenservice. Wij staan klaar om te helpen:
Site: www.flumo.nl/klantenservice
E-mail: [email protected]
Telefoon: +31852127605