Laats gewijzigd op: 8 april 2025
Bij Flumo doen we er alles aan om je bestelling zo snel en duurzaam mogelijk bij je thuis te krijgen. Hieronder lees je hoe we dit aanpakken.
Verwerking & levertijd
Duurzame verpakking
We verzenden je bestelling in FSC-gecertificeerd karton, zonder onnodige plastic verpakkingen. Zo zorgen we ervoor dat je pakketje zo min mogelijk impact heeft op het milieu.
Bewuste keuzes in logistiek en bezorgdiensten
Leveringen plannen we zo slim mogelijk in, zodat we transportbewegingen minimaliseren en de impact op de natuur beperken.
We werken samen met DHL en PostNL. Welke bezorgdienst we kiezen, hangt af van de grootte van je bestelling en het aantal pakketten dat we op dat moment versturen. Zo zorgen we ervoor dat jouw bestelling op de meest efficiënte manier bezorgd wordt.
Kosten verzending
De pakketten worden verzonden met een vast tarief van €4,95 tot een bedrag van €35,00. Wij bieden gratis verzending aan vanaf €35,00.
De producten die we verkopen bij Flumo zijn zo duurzaam mogelijk geselecteerd, verpakt en verzonden. Toch niet helemaal tevreden met de ontvangen artikelen? Het terugsturen van artikelen is bij ons geen probleem. Bij Flumo zoeken we graag samen naar een oplossing.
Beschadigd product ontvangen?
Heb je een beschadigd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice via e-mail: [email protected] en stuur een foto mee ter verduidelijking. Na controle sturen we je kosteloos een vervangend product. In sommige gevallen vragen we je om het beschadigde product terug te sturen voor verder onderzoek. Dit gebeurt altijd in overleg, alleen bij beschadigde producten betalen wij de kosten van retournering.
Verkeerd product ontvangen?
Ook al doen we ons uiterste best, er kan altijd iets misgaan. Heb je een verkeerd product ontvangen? Neem contact op met onze klantenservice via e-mail: [email protected]. Wij houden van structuur en zouden klanten willen vragen volgens het volgende template contact met ons op te nemen mocht er een verkeerd product ontvangen zijn:
Template: Verkeerd product ontvangen
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Onderwerp: Verkeerd product ontvangen – [ordernummer]
Beste Flumo,
Ik heb een verkeerd product ontvangen. Hieronder de details van mijn bestelling: Ordernummer: [Vul hier je ordernummer in]
Besteldatum: [Vul hier de besteldatum in]
Product(en) verkeerd ontvangen: [Vul hier het product of de producten in]
Product(en) die ik had moeten ontvangen: [Vul hier het product of de producten in]
Het product is nog in originele verpakking en ongebruikt / Ik heb het product geprobeerd en wil het toch retourneren (*maak een keuze*/ *verwijder de tekst die niet van toepassing is*).
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
[Vooraam] [Achternaam]
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
!Zonder de benodigde informatie kunnen we je niet helpen!
Na beoordeling van jouw mail, sturen je zo snel mogelijk het juiste product toe. Indien van toepassing kiezen we of we de retourkosten vergoeden en verzenden we het juiste product kosteloos. In sommige gevallen kunnen we in overleg er ook voor kiezen om het bedrag terug te storten om zo het milieu minder te belasten, mocht de klant het daarmee eens zijn.
Ruilen
Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen. Wil je een ander product? Stuur het ontvangen artikel retour en plaats een nieuwe bestelling.
Let op: Producten die niet geretourneerd kunnen worden
Sommige artikelen vallen buiten het herroepingsrecht, zoals:
Overige retourvoorwaarden:
Retour aanmelden
Om een retournering aan te melden, neem contact met ons op via [email protected]. Wij houden van structuur en zouden klanten willen vragen volgens het volgende template de retournering aan te melden:
Template: Retournering aanmelden
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Onderwerp: Retour – [ordernummer]
Beste Flumo,
Ik wil graag een product retourneren. Hieronder de details van mijn bestelling: Ordernummer: [Vul hier je ordernummer in]
Besteldatum: [Vul hier de besteldatum in]
Product(en): [Vul hier het product of de producten in]
Reden van retour: [Bijv. verkeerd besteld, niet naar verwachting, beschadigd ontvangen]
Het product is nog in originele verpakking en ongebruikt / Ik heb het product geprobeerd en wil het toch retourneren (*maak een keuze*/ *verwijder de tekst die niet van toepassing is*).
Alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
[Vooraam] [Achternaam]
– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
!Zonder de benodigde informatie kunnen we je niet helpen!
Bedrag terugstorten
Wij storten het bedrag binnen 10 dagen terug nadat wij de retournering hebben ontvangen, mits het product in goede staat retour is ontvangen.
Indien het product beschadigd is of de verpakking meer beschadigd is dan nodig, kunnen we een waardevermindering doorberekenen. Behandel het product dus zorgvuldig en zorg voor een goede verpakking bij het retourneren.
Voor alle artikelen die je bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een product moet voldoen aan wat je er redelijkerwijs van mag verwachten. Sommige producten hebben ook een fabrieksgarantie. Deze doet niets af aan de wettelijke garantie.
Flumo – Retourneren
Goorseweg 30
7468 SJ Enter
Nederland
Heb je vragen? Neem gerust contact met ons op via de klantenservice. Wij staan klaar om te helpen:
Site: www.flumo.nl/klantenservice
E-mail: [email protected]
Telefoon: +31852127605